FAQ & Serwis

Home / FAQ

Masz pytania? My mamy odpowiedzi.

Jakie łącze może zostać zainstalowane w moim miejscu zamieszkania?

Działamy nie tylko w mieście Lublin, posiadamy nadajniki w okolicznych  miejscowościach. W zależności od lokalizacji mamy do zaoferowania 3 typy łącza internetowego:

  • Kablowe (Miasto Lublin)
  • Bezprzewodowe (Lublin i okolice)
  • Światłowodowe (wybrane lokalizacje)

Sprawdź lokalizacje

Jak wygląda podłączenie internetu bezprzewodowego?

Do uruchomienia internetu w Państwa domu potrzebna jest antena odbiorcza (przeważnie działająca na częstotliwości 5 Ghz), kabel zasilający (8-żyłowa) oraz zasilacz POE:

Zasilacz posiada 2 porty :1. POE (zasilanie anteny) 2. LAN ( z tego portu możecie Państwo podłączyć bezpośrednio komputer lub router)
UWAGA!: Zamiana portów grozi uszkodzeniem karty sieciowego komputera lub routera

 

Od czego zależy jakość oraz siła sygnału?

Przede wszystkim od widoczności oraz odległości między nadajnikiem, a Państwa domem. Wszelkie przeszkody typu duże zalesienie (drzewa) obok domu mogą mieć wpływ na możliwość poprawnego działania łącza internetowego.

Jaki Router bezprzewodowy będzie kompatybilny?

Jeżeli Państwo sami chcecie dokonać zakupu routera bezprzewodowego, należy wybrać router DSL z portem WAN. Wystarczy wtedy podłączyć dołączonym kablem port LAN w zasilaczu anteny z portem WAN w routerze. Polecamy routery sprawdzonych marek z racji mniejszej awaryjności sprzętu.

 

Posiadam Router ADSL, czy to znaczy, że nie jest kompatybilny?

Routery ADSL (wykorzystywane są do łącz telefonicznych typu Neostrada)
takie routery wymagają zmiany konfiguracji (zazwyczaj wystarczy wyłączyć serwer DHCP), a następnie połączenie kablem port LAN w zasilaczu z portem LAN w routerze ADSL.

Czy konfiguracja dodatkowych urządzeń, zarabianie gniazdek internetowych w domu są płatne?

Odpowiadamy jedynie za montaż anteny, kabel zasilający oraz zasilacz. Każde dodatkowe urządzenie lub usługa zarabiania gniazdek internetowych są dodatkowo płatne i należy uzgodnić je z serwisantem/instalatorem.

Nie działa mi internet, co mogę zrobić?

Większość awarii, to zawieszone urządzenie (router, switch lub antena).
Należy wtedy zrestartować router lub switch (urządzenie rozdzielające internet po przewodach rozmieszczonych w gniazdkach w domu). Wystarczy wyłączyć urządzenie z prądu, odczekać około 10 sekund i podłączyć je spowrotem do źródła zasilania (po zrestartowaniu w ciągu 2 minut urządzenia powinny się uruchomić). Jeżeli nadal brak internetu, należy odłączyć zasilacz anteny, odczekać 30 sekund, podłączyć spowrotem do prądu i zaczekać 2 minuty, żeby urządzenie zdążyło połączyć się z nadajnikiem.

W czasie burzy (wyładowań atmosferycznych) warto odłączyć urządzenia od prądu. Ewentualne uszkodzenia urządzeń powstałe w ich wyniku powodują utratę gwarancji.

Co wpływa na spowolnienie prędkości internetu?

Jeżeli wykonując tzw. speedtesty zauważyliście Państwo znaczący spadek prędkości, może on wynikać z pobierania/udostępniania plików pozostałych użytkowników sieci domowej.
Urządzenia mobilne (smartfony, tablety) oraz komputery podłączone do sieci potrafią automatycznie pobierać aktualizacje aplikacji oraz systemu.
Internet na urządzeniach zainfekowanych przez wirusy itp. potrafią zaburzać zarówno działanie sieci jak i prędkość internetu.

Jak przeprowadzić miarodajny test prędkości?

Najlepszym sposobem jest bezpośrednie podłączenie kabla LAN odchodzącego od zasilacza anteny do laptopa lub komputera stacjonarnego, a następnie przeprowadzenie testu.

Internet nie działa?

Skontaktuj się
z serwisem

Email

serwis@vip-net.pl

Zadzwoń

+48 81 440 60 02

Adres

Altanowa 5/15a, 20-819 Lublin

Formularz kontaktowy